Викладачі факультету провели тренінг для представників органів влади, які відповідають за комунікації та взаємодію з громадськістю

31 березня 2025 року в рамках реалізації одного з проєктів Спеціальної програми підтримки ОБСЄ для України відбувся тренінг для представників підрозділів органів влади, які відповідають за комунікації та взаємодію з громадськістю. Це вже третій набір навчального курсу про діалог та публічні консультації, перші два набори пройшли навчання у 2024 році.

У 2024 році також було сформовано як окремий продукт проєкту та розміщено на могилянській освітній платформі SKOVORODA онлайн курс «Діалог та публічні консультації: як співпрацювати з громадянським суспільством ефективно». Цьогоріч ще одна група держслужбовців з міністерств, деяких інших ЦОВВ мають можливість поглибити знання з публічних консультацій, неформалізованих форматів обговорень, діалогу, роботи з конфліктами тощо. Тренінг проводився у гібридному форматі. Учасники мали можливість готуватись на основні відеолекцій, брати участь у вебінарах та живих тренінгових зустрічах.

Викладала для держслужбовців авторка онлайн-курсу, розробниця та тренерка тренінгу Діана Проценко – старша викладачка кафедри приватного права. Вона робила це у тісній співпраці із представницями Департаменту інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМ України Наталією Окшою та Тетяною Андрійчук, яка також за сумісництвом є старшою викладачкою Києво-Могилянської школи врядування імені Андрія Мелешевича, та представницями спільноти практиків діалогу, медіаторками та фасилітаторками діалогу Наталією Мудрак та Лілією Олійник.

В результаті навчання учасники тренінга отримали знання засад розв’язання конфліктів на основі інтересів; інструментів та технологій комунікації; основних механізмів та інструментів взаємодії з громадськістю під час формування та реалізації державної політики; собливостей публічних консультацій; особливостей діалогу як механізму взаємодії; особливостей конфліктів, що можуть виникати в роботі з громадськістю, їх стадій та способів (стратегій) втручання; застосування публічних консультацій з діалоговим підходом, діалогу, інших інструментів розв’язання конфліктів в роботі органів влади з громадськістю; методик психологічної самопідтримки у процесі взаємодії з громадськістю та роботи з людьми у стані напруги.

Учасники навчилися виявляти конфлікти між стейкголдерами; спрямовувати зусилля стейкголдерів на пошук зони спільності у темі публічних консультацій з метою трансформації непорозуміння в  конструктивну  взаємодію на основі інтересів; обирати механізми взаємодії (консультації / діалог / інші), зокрема в конфліктних ситуаціях; організовувати процес підготовки та проведення публічних консультацій / діалогу; застосовувати інструменти та технології комунікації з урахуванням вимог збереження нейтральності та конфіденційності; взаємодіяти з представниками громадськості, враховуючи їх психологічний стан.

Учасники також отримали навички побудови конструктивної та ефективної ділової комунікації; визначення та аналізу заінтересованих сторін для потреб публічних консультацій і діалогу; аналізу конфліктів, вибору способів (стратегій) втручання; аналізу та вибору результативних форматів публічних консультацій / діалогу, у тому числі в конфліктній ситуації; підготовки порядку проведення, запрошення та інших матеріалів публічних заходів у межах публічних консультацій / діалогу; організації окремих форматів неформалізованих обговорень (світове кафе, майстерня майбутнього тощо); супроводу групових обговорень; активного слухання, рефреймінгу та інших інструментів спілкування.