Новий рік – нові можливості

Новий 2025-й може стати роком, коли ви відкриєте для себе світ завдяки академічній мобільності. Сьогодні надихаємо історією Софії Нестеренко, яка провела семестр в Університеті м. Лілль (Франція), де здобула безцінні знання, яскраві враження та корисний міжнародний досвід. Ось, що вона розповіла:

«Я перебувала на мобільності в Університеті Лілля (Франція) і дуже рада, що наважилася поїхати. Спочатку сумнівалася, чи варто їхати, адже це 2-й курс магістратури, і не хотілося створювати собі труднощі з індивідуальним графіком перед випуском. Проте, як виявилося, це навіть спростило навчальний процес, оскільки в цей період не було нормативних дисциплін, і мені не довелося брати предмети на індивідуальне прослуховування.

Софія Нестеренко

Я давно захоплююся Францією – її культурою, мовою, кухнею та архітектурою. Лілль виявився чудовим містом: великим, атмосферним і водночас особливим. Він відрізняється від інших французьких міст і має чудове розташування, що дозволяє легко подорожувати у вихідні як Францією, так і в інші країни. Єдиний мінус – досить похмура погода.

Про Університет Лілля я чула ще раніше – він відомий сильними викладачами, а юридична школа не поступається конкурентам. Загалом університет має кілька кампусів, а я навчалася у Faculté des sciences juridiques, politiques et sociales. Всі лекції проходили в одному місці, що було дуже зручно. Аудиторії великі, оснащені сучасною технікою. Також є бібліотека та простір для роботи студентів – особливо популярний під час сесії (в Україні це не так поширено).

Зазвичай університет допомагає студентам знайти житло, але не всім щастить одразу отримати місце. Наприклад, моя знайома самостійно шукала собі квартиру. Втім, загалом університет надає підтримку у цьому питанні.

Мені пощастило – моє житло було розташоване всього за 5 хвилин ходьби від кампусу, де я навчалася. Усі необхідні речі були в наявності, що зробило проживання комфортним. Дуже рекомендую студентам заздалегідь подбати про житло та подати запит якнайшвидше, щоб уникнути непотрібного стресу.

Розклад занять залежить від того, скільки предметів студент обирає самостійно. Система схожа на ту, що в НаУКМА: пари можуть бути як у першій половині дня, так і пізно ввечері – іноді навіть до 21:00.

Навчання включає різні формати занять – лекції, семінари та практичні заняття. Також були як самостійні проєкти, так і групові роботи.

Розклад можна підлаштувати під себе – студентам дається певний час, щоб обрати зручні години занять і записатися в групи. Викладачі та предмети змінюються рідко, тому розклад залишається стабільним протягом семестру.

Навчальні матеріали були легко доступні – все необхідне викладали на платформі Moodle, а для курсів французької викладачі роздавали друковані матеріали із завданнями.

Нічого не потрібно було купувати – усі підручники й конспекти надавалися в електронному форматі. Найважливіше – уважно слухати лекції та нотувати основні моменти. Цього зазвичай вистачало для успішного навчання та складення екзаменів.

Щодо підготовки до іспитів – усе залежало від самого студента. Дехто вчився самостійно, дехто – у групах, але загалом переважала індивідуальна підготовка.

Для іноземних студентів існувала підтримка – різні питання курували різні люди, і вся необхідна інформація була доступна на сайті університету.

Знайти відповіді на адміністративні питання було доволі легко, а на запити щодо документів, розкладу чи іспитів відповідали швидко.

Щодо побутових питань:

  • Університет допомагав із житлом.
  • Медичне страхування дуже важливе – його потрібно оформлювати самостійно, але можна було проконсультуватися щодо нюансів.
  • Відкриття банківського рахунку також було на відповідальності студента, але можна було отримати поради щодо вибору банку та процедури.
  • Студентські зони відпочинку: вони є, і це дуже зручно.
  • Спортивні секції або тренажерний зал: я особисто не користувалася, але переконана, що такі можливості є.
  • Бібліотека: простора, зручна, із доступом до онлайн-ресурсів. Під час сесії місць може не вистачати, бо бібліотеки у Франції дуже популярні серед студентів.
  • Кафе, їдальні, автомати: усе є, з харчуванням у кампусі проблем немає.

Спілкуватися з викладачами було легко – вони дуже привітні, відкриті до діалогу та швидко відповідали на запитання.

Дискусії на парах заохочувалися, викладачі дуже люблять, коли студенти висловлюють свою думку. Проте самі студенти не завжди були активними, хоча атмосфера сприяла обговоренням.

Додаткових консультацій як окремих занять не було, але можна було уточнити всі деталі під час або після пари.

Проблем із мовою викладання не виникало, навіть якщо предмет був англійською – усе проходило комфортно.

Не впевнена, чи була окрема орієнтаційна програма для студентів Erasmus, але загалом адаптація проходила легко.

Знайти однодумців серед місцевих студентів було цілком реально. Французи не завжди дуже відкриті одразу, але з часом можна знайти друзів та спільноти за інтересами.

Мій досвід академічної мобільності в Ліллі був надзвичайно позитивним. Це була можливість не лише здобути нові знання, а й зануритися в іншу культуру, познайомитися з цікавими людьми та розширити горизонти. Сподіваюся, що мій досвід буде корисним тим, хто також розглядає можливість навчання за кордоном».

Історія Софії демонструє, що програма академічної мобільності – це не лише шанс для професійного зростання, але й унікальна можливість розширити горизонти, знайти нових друзів та відкрити для себе світ.

Не зволікайте – скористайтеся можливістю академічної мобільності вже зараз та розпочніть свою захопливу подорож у 2025 році!