Новосельцев І. І. Управління сталим розвитком бізнесу. Правові та інституційні механізми забезпечення розвитку України в умовах європейської інтеграції
Ні результати, ні ресурси не існують всередині бізнесу. І ті, й інші існують поза ним. Всередині бізнесу немає центрів прибутку, є лише центри витрат.
Єдине, що ми можемо упевнено сказати про будь-яку ділову активність (конструювання, виробництво, збут тощо), це те, що вона вимагає зусиль і, таким чином, створює необхідність витрат. А от чи з’являться результати завдяки цій діяльності, залишається лише сподіватися. Результати не залежать від будь-кого
всередині бізнесу або від будь-чого у сфері його впливу. Вони залежать від тих, хто перебуває поза бізнесом — від покупців (за ринкової економіки) або від влади (за економіки контрольованої).
Завжди існує хтось зовні, хто визначає, чи приведуть зусилля даного бізнесу до економічних результатів, чи вони будуть витрачені марно. Це твердження є справедливим і щодо унікального ресурсу будь-якого бізнесу — знань. Інші ресурси — гроші чи обладнання — у цьому відношенні однакові. Тобто певний бізнес як ділове підприємство в ряду йому подібних вирізняє саме його здатність використовувати знання — наукові, технічні, соціальні, економічні та управлінські. Лише завдяки знанням підприємство може виробляти речі, які мають цінність для ринку.
І все ж знання — це загальний суспільний ресурс. Їх не можна тримати в секреті тривалий час. З давніх часів відома мудра приказка: «Те, що зробила одна людина, завжди може зробити інша».