Романюк Альона. Як сотні медіа в гонитві за кульовими блискавками запустили фейк
Як ви думаєте, скільки медіа готові опублікувати такий реліз, отриманий з електронки nasa.nasaukraine@gmail.com?
Я була шокована, коли мою фейкову новину поширили десятки регіональних ЗМІ й тисячі фейсбук-користувачів. А коли сюжет на цю тему зробили «Плюси», зрозуміла, що можна запасатися попкорном.
Навіщо я це зробила? Щоби перевірити, як українські журналісти дотримуються професійних стандартів.
Цей експеримент я проводила в рамках інформаційної кампанії «По той бік новин», яку реалізовує ГО «Інститут розвитку регіональної преси» (ІРРП). Кампанія спрямована на підвищення медіаграмотності і є частиною проекту «re:start democratic discourse» у партнерстві з Європейським центром свободи преси та ЗМІ (ECPMF), м. Лейпциг, за підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини.