Iгнатьєва І. А., Гавриленко Т. В., Сербенівська А. Ю. Ситуаційний аналіз у бенчмаркінговому дослідженні розвитку регіонів

Метою статті є розкриття напрямів формування методичних засад стратегічного розвитку регіонів на основі бенчмаркінгу.
У статті розкрито особливості застосування методології бенчмаркінгу в сучасному стратегуванні регіонів. Сьогодні формування стратегії суб’єкта господарювання базується переважно на системному підході. Проведені дослідження стратегій різних регіонів України дали змогу виявити необхідність і вагомість застосування ситуаційного підходу в управлінні. Це дало можливість сформулювати критерії вибору еталона-території та визначити три групи показників дослідження конкретних регіонів.
У результаті досліджень проведено розрахунки конкурентного аналізу регіонів України та виявлено стратегічні перспективи розвитку певних регіонів.
Зроблено висновок, що формування стратегії розвитку регіонів потребує детальних досліджень, які методологічно базуються на принципах бенчмаркінгового аналізу, наявні можливості варіювати переліком показників та критерії, що визначають регіон-еталон. Застосування бенчмаркінгу в системі управління дає змогу систематично знаходити та оцінювати всі переваги найкращого досвіду еталона-території і створювати можливості для їх використання у власному регіоні.

Повний текст